Decubitus Nederland

In februari 2018 organiseerde Decubitus Nederland het terugkerende symposium dat zich richt op het verbeteren van zorg. New Yellow kreeg tijdens dit evenement de rol van communicatiepartner. 29 verschillende producten die allemaal op een specifiek moment hun rol moesten innemen. Een grote puzzel waarbij alle stukjes in elkaar vielen.

 Decubitus Nederland maakte grote veranderingen door. Voor het eerst werd alle communicatie voor het terugkerende congres uit handen gegeven, daarbovenop werd er een nieuwe huisstijl gerealiseerd. Dit luidde een nieuw tijdperk in voor de organisatie. Verschillende kanalen werden gecombineerd om op een eigentijdse manier te communiceren. Zo wordt de missie om de zorg voor patiënten met decubitus te verbeteren nageleefd. Maar wat betekent dit nu concreet? Decubitus Nederland kreeg een nieuwe website, logo en huisstijl.


Het logo en de nieuwe huisstijl vormen de basis van het vernieuwde uiterlijk van Decubitus Nederland. De moderne en strakke vormen zijn gecombineerd met de speelse en illustrerende vormen uit het voorgaande logo. Deze combinatie zorgt voor een nieuw uiterlijk dat herkend wordt door de de huidige aanhang van Decubitus Nederland en omarmt wordt door nieuwe geïnteresseerde. Het zelfde geld voor de website, deze werd terug gebracht tot een informatieve pagina die aanbiedt waar de gebruiker naar opzoek is.

Decubitus congres

Om het congres van Decubitus Nederland tot een waar succes te brengen werd er een uitgebreide campagne uitgerold. Nadat er een hoge verwachting was neergezet moest deze ook worden waargemaakt of zelfs overtroffen.  Programmaboekjes, drukwerk, bewegwijzering, interactieve wanden, goodiebags, animaties, bewegwijzering en ondersteunend personeel: een kleine greep uit de zeer diverse diensten die geleverd moesten worden.

De introductie van het evenement werd aan de hand van flyers en een e-mailcampagne gerealiseerd. Bezoekers werden tijdig geïnformeerd, het evenement werd uitverkocht en partners uit de industrie wisten waar ze aan toe waren. De communicatie voorafgaand aan het evenement werd dan ook door de bezoekers beoordeeld met een 9,1/10. 

Het symposium

Het symposium bestond uit vier zalen, 30 sprekers en een tal van workshops. Aan ons de taak om 400 bezoekers met zo min mogelijk oponthoud op de juiste plek te krijgen. Dit begon bij de externe navigatie rondom het parkeerterrein.

Hiervoor werd er gebruik gemaakt van digitale bewegwijzering met begeleidende bebording. Ook intern werd er een maatwerk bewegwijzering toegepast door middel van vloerstippen, roll-up banners en bebording. Dit  kwam vervolgens weer overeen met de stijlelementen en informatie die terug kwam in het programmaboekje en op de interactieve schermen.

Het evenement vond plaats op het Museumplein in Kerkrade. Deze locatie hebben wij volledig voorzien van de nieuwe branding van Decubitus Nederland. Zo werden tussen de presentaties door animaties afgespeeld en werden er meerdere visuals geplaatst voor een succesvolle totale beleving. Hiernaast waren wij verantwoordelijk voor het ontvangen van de gasten, het verzamelen van de presentaties en het in goede banen leiden van de zalen wissels. Hiervoor hebben wij zorgvuldig een ervaren team ingezet om van dit symposium een geslaagd evenement te maken.

Het resultaat

Een volledig uitverkocht evenement waarbij alle vierhonderd gasten vooraf voorzien waren van de juiste informatie.  Daarnaast hebben wij een totaalervaring gecreëerd waarbij gasten door middel van goede begeleiding en bewegwijzering de gewenste presentaties en workshops hebben kunnen volgen. Hierbij hebben wij de juiste technieken weten in te zetten om zowel sprekers als bezoekers te ondersteunen bij deze inspirerende en leerzame dag.